Storingen/schade

Storingen, lekkages en schade

De VvE Geuzenpoort Woningen, VvE Hoofdsplitsing en de VvE Parkeerplaatsen hebben een technisch beheerder: Bouwbeheer Boshuizen.
Alle meldingen van lekkages, schades en storingen gaan eerst naar het bestuur van de betreffende VvE. Het bestuur inventariseert het probleem, schakelt indien nodig de verzekering is en Bouwbeheer Boshuizen.  Alleen voor calamiteiten is Bouwbeheer Boshuizen te bereiken op nr 0294-252236 (24/7 bereikbaar; spreek de voicemail in!) of e-mail beheer@bouwbeheerboshuizen.nl. Meer informatie over technische beheer vindt u hier.

De verzekeringen van de VvE zijn afgesloten door de VvE Geuzenpoort Hoofdsplitsing en lopen bij ABNAmro 
assurantiën. Vanaf 1 januari 2021 heeft ABNAmro de opstalverzekering ondergebracht bij Nationale Nederlanden. Het eigenaarsbelang is per die datum ook uit de verzekering. U dient dit zelf te verzekeren. Meldingen lopen uitsluitend via het bestuur. ABNAmro/Nationale Nederlanden nemen geen individuele meldingen aan. 
Bij verwijtbare schade wordt het eigen risico aan de veroorzaker/eigenaar doorbelast. Verwijtbare schade is bv. lekkage doordat u door leidingen heen boort, schade ontstaan door lekkages tijdens uw afwezigheid zonder dat u contactinformatie heeft verstrekt. Lekkende kitranden en schade door onvoldoende onderhoud door de eigenaar zijn niet gedekt onder de verzekering en vallen onder verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Vragen over bepaalde technische aspecten van het pand en/of uw woning? Laad hier de gebruikershandleiding.

Schade en storingen algemene ruimtes
Alle meldingen gaan eerst naar het Bestuur.  

Let op! Met ingang van 1 januari 2020 is het eigenaarsbelang niet meer verzekerd in de opstalverzekering. U kunt dit bij uw inboedelverzekering onderbrengen. Bij verwijtbare schade wordt het eigen risico doorbelast aan de eigenaar. Zorg dat uw WA verzekering op orde is!

Storingen, schades, glasschade en lekkages dienen eerst schriftelijk aan het Bestuur gemeld te worden op vvegeuzenpoort@gmail.com. 
Iedere andere wijze van melden levert vertraging in de afhandeling op.
Het bestuur doet een eerste evaluatie en meldt al dan niet aan de verzekering. Als er in geval van lekkage een lekdetectie wordt uitgevoerd en het blijkt geen VvE aangelegenheid te zijn, dan worden de kosten voor lekdetectie doorbelast aan de eigenaar.
Bij verwijtbare schade wordt het eigen risico op de eigenaar verhaald. 

Alleen bij extreme calamiteiten kunt u Technisch Beheer rechtstreeks bellen. Spreek wel de voicemail in! En ook dan stuurt u een mail aan het bestuur.
Technisch beheer regelt geen zaken die onder uw eigen verantwoordelijkheid vallen en zal alle meldingen altijd met het bestuur bespreken.

Goed huisvaderschap
Dit betekent dat u zorgt voor uw eigen woonomgeving. Dat wil zeggen dat u de algemene ruimte rond uw woning niet vervuilt, dat u deze buiten de reguliere schoonmaak door de VvE ook zelf schoon houdt, dat u kleine probleempjes zelf oplost. 
Hieronder wordt onder andere verstaan:
- dat u bij het niet sluiten van een voordeur eerst kijkt of
  het sluitplaatje in de deurpost goed zit en dit zo nodig
  bijstelt;
- dat u hang- en sluitwerk van ramen en deuren zelf
  zo 
nu en dan van een druppeltje olie voorziet;
- dat u bij intercomproblemen eerst zelf volgens de
  handleiding reset. Let op: wordt technisch beheer
  ingeschakeld en blijkt dat u dit zelf had kunnen
  oplossen, dan worden er kosten doorberekend;
- dat u uw afvoer niet vervuilt en geen zaken doorspoelt
  of via de gootsteen weggooit die de algemene afvoer
  vervuilen;
- dat u zelf een kapot lampje bij uw voordeur vervangt.
  Het bestuur heeft lampjes beschikbaar. Een Ikea
  montageboutje om de kap los te draaien heeft u vast
  wel. Lukt het echt niet? Dan wordt het in een grotere
  ronde meegenomen. Hier kan enige tijd overheen gaan;
- dat als u last heeft van muizen u zelf vallen en
  lokdoosjes neerzet en/of de ongediertebestrijding van
  de GGD belt. Laat in ieder geval geen vuilnis buiten op
  het balkon, terras of galerij staan;
- dat u problemen in de algemene ruimte waarvan u het
  privégebruik heeft, tijdig signaleert. Een schade/
  beschadiging niet melden en laten verergeren kan
  leiden tot gedeeltelijke doorbelasting van het herstel.
  Iedere eigenaar heeft zorg en verantwoordelijkheid
  voor de algemene ruimten.

Toegangstokens
Iedere eigenaar heeft standaard 3 tokens gekregen. 
Extra tokens bestellen? Hieraan zijn kosten verbonden. Bestellingen lopen via het bestuur. Klik hier voor de bestelprocedure.
Problemen met toegangstokens (verloren of niet werkend) meldt u bij het bestuur. Verloren tokens worden vanuit beveiligingsoogpunt buiten werking gesteld. 



Schade en storingen privé gedeelten:
  • Ketel/ventilatie-unit
    U dient zelf voor een service en onderhoud zorg
    te dragen. Comfort Partners waar het onderhoud was ondergebracht heeft het contract beëindigd en doet geen onderhoud/service meer bij Vve's en
    particulieren. 
    Comfort Partners 0229-281500
    Bij storing kan een quick fix zijn om de ketel even uit te zetten en/of te resetten. 

  • Riool en afvoerverstoppingen
    RRS 24/7 020-3144444
    contractnummer 20.10.147. Bij verstoppingen (dus geen loodgieterswerk) kunt u rechtstreeks bellen. Het contract geldt voor de hoofdsplitsing dus ook de bedrijfsruimten vallen onder het contract. Als de verstopping oorzaak is van onzorgvuldig handelen kunnen kosten worden doorberekend.

  • Schade van glas grenzend aan de algemene ruimte valt onder de glasverzekering van de VvE. Meld dit aan het bestuur op vvegeuzenpoort@gmail.com

  • Aannemer: Kondor Wessels
    020-851 18 00
    info@kwadam.nl
Share by: